Wednesday, May 13, 2009

Aktiviti Anak Warigh Menuang.

Aktiviti pada 28/04/1968 ketika berumur 20 tahun.

Aktiviti Tahun 2008.(Syamsul Redzuan@Along)

Kalau dahulu pada tahun 1968, beliau amat meminati bidang muzik sehingga menganggotai sebuah kumpulan dengan berperanan sebagai pemain gitar utama.Lagu-lagu dendangan A.Ramlie, L.Ramli, Jeffrydin dan lain-lain sekitar 60an menjadi kegilaan anak-anak muda ketika itu.Namun segalanya hanyalah tinggal kenangan kerana aktiviti bermain alat muzik ini hanyalah sebagai pengisi masa lapang bagi beliau.
Apabila meningkat dewasa, beliau yang lebih mesra dengan panggilan Along lebih menumpukan minatnya kepada bidang kejuruteraan elektronik.Beliau pernah dilantik sebagai "Specialist Engineer" apabila beliau bekerja di sebuah kilang elektronik terkemuka "Motorola" sewaktu di Pulau Pinang.Berbekalkan pengalaman kerja bertahun-tahun maka beliau berhijrah pula ke Kuala Lumpur dan bekerja dengan "Technology Resources Industry" (TRI) sehinggalah beliau berjaya untuk menubuhkan syarikatnya sendiri iaitu Arah Destini Sdn. Bhd.Kemajuan pesat teknolgi di Malaysia khususnya apabila talipon bimbit mula dikenali, maka tidak hairanlah apabila syarikat Arah Destini Sdn. Bhd mendapat beberapa kontrak bersama Celcom Malaysia untuk membekal dan memasang alat pemancar di seluruh negara.
Kini beliau tidak lagi menumpukan kepada perniagaannya namun beralih minat kepada pembuatan kapalterbang dan permainan helicopter control.Kepakarannya memasang enjin jet serta membuat kapalterbang adalah dari usahanya sendiri yang tidak pernah jemu untuk menimba ilmu dalam apa bidang sekalipun.Ini perlu dicontohi oleh anak-anak muda yang lain kerana dalam pembelajaran, tidak terbatas kepada umur seseorang.

No comments: