Sunday, May 24, 2009

Ya Qadhial Hajaat Untuk Warigh Menuang.

Jemputan perkahwinan di antara Awanis Bt. Muhammad Sharif dengan pasangannya Wan Ahmad Zuwairi Bin Wan Ishak akan berlangsung pada 7hb. Jun 2009 bersamaan Hari Ahad, bertempat di Dewan Orangramai Ampang Jaya.Bagi warigh-warigh yang telah menerima undangan ini, diharap dapatlah sama-sama kita hadir bagi memeriahkan lagi majlis perkahwinan kedua mempelai ini.Disamping itu sama-samalah kita berdoa ke hadrat Illahi agar perkahwinan kedua mempelai ini diberkati dan dipanjangkan jodoh mereka hingga ke akhir hayat.

Doa Untuk Kedua Pengantin.

"Ya Allah, berkatilah perkahwinan kedua mempelai ini, jadikanlah perjodohan keduanya beroleh kebaikan dan saling cinta mencintai.Kurniakanlah keduanya zuriat keturunan, anak,cucu,cicit,perempuan dan lelaki yang soleh.Permudahkanlah keduanya beroleh rezeki dan peliharalah keduanya dari tipu daya makhluk-makhluk lain dengan rahmatMu, wahai Tuhan Yang Pemurah Lagi Maha Penyayang.
Ya Allah, rukun dan damailah hidup keduanya serta beramal yang baik dan iman yang teguh.Ramaikanlah anak-anak mereka serta soleh dan janganlah dijadikan keduanya dalam keadaan bersengketa dan fitnah dengan kemurahan dan kemuliaanMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.
Ya Allah, jadikanlah keduanya hidup rukun damai sebagaimana Engkau jadikan antara Adam Dan Hawa, sebagaimana damainya antara Musa Dan Harun, dan sebagaimana damainya antara Yusof dan Zulaikha, dan sebagaimana rukun damainya antara Nabi Muhammad s.a.w dengan Khadijah Al-Kubra.
Ya Allah, berkatilah hidup dan perjodohan keduanya, wahai Tuhan yang memiliki seluruh alam."

Ini adalah doa yang selalu penulis bacakan apabila dijemput oleh beberapa sahabat ke majlis perkahwinan yang diadakan.Insya'allah semoga doa ini akan dapat dimanafaatkan oleh warigh-warigh yang lain.

No comments: