Wednesday, August 5, 2009

Pertemuan Bersama 2 Tan Sri Warigh Menuang.

Pejabat Tan Sri Anwar Bin Md. Nor.
Mohd Yunus Bin Ahmad.
Tan Sri Anwar Bin Md. Nor.

Mohd Yunus, Tan Sri Anwar, Tuan Blog.
Bersama Tan Sri Mohd Shahrom Nordin.

Pada 05/08/2009, bersamaan hari Rabu, satu pertemuan telah diatur untuk bertemu dengan Yang Berbahagia Laksmana Tan Sri Dato' Sri Mohd Anwar Bin Hj. Md. Nor. Pertemuan tersebut telah diadakan pada jam 10.00 pagi bertempat di Lembaga Tabung Angkatan Tentera Malaysia. Pertemuan tersebut juga dihadiri oleh Mohd Yunus Bin Ahmad (Ipar kepada Hj. Hisham Bin Dato' Hj. Zainal)
Pada mulanya, penulis merasa agak kekok juga, namun keramahan yang ditunjukkan oleh Tan Sri telah membuatkan pertemuan tersebut diselangi dengan kisah-kisah lucu. Tan Sri telah menukilkan kisah-kisah lamanya sewaktu berada di kampung sambil mengimbau kembali sejarah-sejarah lama beliau. Pertemuan yang berlangsung selama 1 jam itu sungguh bermakna sekali kerana misi untuk menjejak warigh-warigh yang ternama bolehlah dianggap sebagai satu kejayaan.
Pada sebelah petangnya satu lagi pertemuan diatur untuk menjejaki warigh-warigh yang ternama. Kali ini penulis telah mengadakan pertemuan bersama dengan General Tan Sri Dato' Sri Mohd Shahrom Bin Dato' Hj. Nordin. Pertemuan pada jam 4 petang itu telah berlangsung di sebuah restoran mamak, D'Pankin Bukit Jelutong. Perbualan yang berlangsung selama 1 jam itu adalah satu pertemuan yang amat bermakna sekali. Kedua-dua mereka berjanji akan turut serta dalam perhimpunan yang akan datang jika diberi kesempatan demi mempereratkan silaturahim Warigh Menuang Karim.

No comments: