Thursday, July 15, 2010

Perginya Warga Emas Warigh Menuang.



Seorang lagi warga emas Warigh Menuang Karim telah dijemput oleh Allah swt pada jam 6.25 petang, bersamaan Hari Khamis, 15hb. Julai 2010.Beliau yang dimaksudkan ialah Allahyarhamah Wok Jamilah yang tinggal di Bentong Pahang.Allahyarhamah yang berusia 80 tahun merupakan warigh dari Tuan Haji Bador dan Siwok Dina.
Sebelum Allahyarhamah Wok Jamilah meninggal dunia, beliau telah diziarahi oleh Tuan Haji Hisham Bin Dato' Hj. Zainal, Tuan Hj Yusof dan Puan Hajjah Maznah pada sebelah paginya.Namun ketentuan Illahi telah menjemput Allahyarhamah pada petang Jumaat yang mulia tanpa diduga oleh sesiapa juga.
Jenazah Allahyarham kini berada di rumah anaknya Fatimah Aini di alamat No 189, Sg Marong, Bentong Pahang dan akan disempurnakan selepas Solat Jumaat di tanah perkuburan Sg. Marong, Bentong, Pahang.
Sama-samalah kita mendoakan agar roh Allahyarhamah dicucuri rahmat dan dimasukkan ke dalam golongan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah.



"Orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka berkata "Inna lillahi wa inna ilaihi rajiun",(Sesungguhnya kami milik Allah dan kepadaNyalah kami kembali".

(Kalimat ini dinamakan kalimat istirja'(pernyataan kembali kepada Allah, dan disunnahkan untuk kita menyebutnya pada waktu ditimpa musibah, baik kecil ataupun besar)

No comments: