Saturday, November 6, 2010

Tahniah Seluruh Warigh Menuang Karim.

Enam generasi waris Menuang Karim berhimpun


KIRA-KIRA 500 anggota keluarga waris Menuang Karim berkumpul pada Perhimpunan Ke-2 Jejak Kasih bagi merapat hubungan kekeluargaan di Yayasan Anak-Anak Yatim Jempol Bakti, dekat Jempol, Negeri Sembilan, semalam.


JEMPOL 6 Nov. - Lebih 500 ahli keluarga Menuang Karim dari seluruh negara menghadiri Perhimpunan Kedua Jejak Kasih yang diadakan di Yayasan Anak-Anak Yatim Jempol Bakti di sini, hari ini.

Program yang diadakan sehari itu bertujuan mengenali sanak saudara yang mempunyai pertalian darah selain merapatkan hubungan kekeluargaan sedia terjalin.

Antara yang turut hadir ialah bekas Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Laksamana (B) Tan Sri Mohd. Anwar Mohd. Noor yang juga salah seorang daripada waris Menuang Karim.

Ahli jawatankuasa program itu, Maznah Husein memberitahu, program itu kali kedua diadakan selepas program pertama seumpamanya di Sekolah Sri Jalan Dato Kelana Ma'mor, Seremban pada tahun lalu.

"Program ini dirancang sejak awal lagi dan daripada program pertama yang kita lakukan ini, 500 ahli keluarga berjaya dihimpunkan di sini hari ini.

"Program ini mendapat sambutan yang begitu menggalakkan walaupun ada sebahagian keluarga kami tidak dapat hadir dari beberapa negeri di utara berikutan banjir," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Jelas Maznah, pelbagai aktiviti telah diatur antaranya bacaan tahlil, pengenalan salasilah Waris Menuang Karim, cabutan bertuah selain Majlis Pelancaran Yayasan Menuang Karim.

"Setakat ini kita telah mempunyai Persatuan Kebajikan Keluarga Menuang Karim yang ditubuhkan bagi membantu semua ahlinya termasuklah keluarga yang kurang bernasib baik.

Katanya, maklumat mengenai generasi keluarga ini boleh diperoleh melalui laman web di http://menuangkarim.blogspot.com.

*sumber dari Mingguan Malaysia 7hb. November 2010 mukasurat 20.

No comments: